Strony

Translate

czwartek, 23 czerwca 2016

Dlaczego ludzie wyśmiewają osoby niepełnosprawne?

Do napisania tego posta skłoniła mnie pewna sytuacja, którą miałam okazję zaobserwować w szkole. Jakiś czas temu chłopak z przeciwległej klasy miał poważny wypadek przez który prawie stracił życie. To wydarzenie diametralnie wywróciło jego świat do góry nogami, ale nie wszyscy potrafią postawić się na miejscu tego człowieka i pomyśleć jak może się czuć kiedy go wyśmiewają.
Wypadek spowodował u niego paraliż ciała w skutek czego również  bardzo się jąka, gdy chce coś powiedzieć. Większość ludzi nie ma pojęcia jak traktować osoby niepełnosprawne. Tacy ludzie w sposób szczególny zwracają uwagę na to jak wypowiadają się o nich inni, ponieważ są bardziej przewrażliwieni i potrzebują dużo ciepła oraz dobroci ze strony ludzi. Każdy powinien posiadać szacunek do takiej osoby, ponieważ nikt z nas nie wie co spotka go w przyszłości.

Dwie wlepki + niespodziankę za skomentowanie poprzedniego posta otrzymuje Paulina z bloga
berry-lifestyle. W celu odebrania nagrody skontaktuj się ze mną poprzez fanpage.

91 komentarzy:

  1. Racja, trzeba akceptować takich ludzi. Bo na pewno nie czują się oni komfortowo, kiedy tego nie robimy.
    Pozdrawiam,
    passionsmy.blogspot.com- nowy post!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że poruszasz takie tematy. Nigdy nie wiadomo co nas w życiu spotka. Dzisiaj jesteśmy zdrowi, ale jutro stoi pod znakiem zapytania. Ktoś, kto nigdy nie zaznał większego cierpienia niż szlaban na komputer lub odebranie przez rodziców kieszonkowego nie zrozumie tego, co przeżywają tacy ludzie.

    Pozdrawiam i miłych wakacji <3
    bloogpseudoarytstyczny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jakos specjalnie nie spotkałam się z sytuacją gdzie ktoś naśmiewa się z niepełnosprawnej osoby, jednak zdaję sobie sprawę, że tacy ludzie istnieją. Ludzie wyrodni, którzy nie zdają, a nawet nie chcą zdać sobie spray jak to jest, kiedy każdego dnia napotykasz trudności - nie tylko psychiczne, ale i fizyczne. Uważam, że z osobami niepełnosprawnymi powinno rozmawiać się normalnie jak z każdą inną osobą, bo kiedy zaczniemy im na głos współczuć, to mogą się one poczuć dość niekomfortowo...

    Pozdrawiam! :)
    http://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczerze powiedziawszy to też się nie spotkałam z sytuacją by się ktoś z takiej osoby naśmiewał. Tacy ludzie co tak robią to potwory :(
    lazurkowasztuka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przykro z powodu tego chłopaka. Jednak to nadal ta sama osoba i nie rozumiem, jak można się śmiać z czegoś takiego? Wypadek może spotkać każdego z nas, każdego dnia, w każdej chwili. Nie zapanujemy nad tym i wyśmiewanie się z tego może spowodować, że nasz los będzie podobny...Nikomu tego nie życzę, ale niektórzy na prawdę na to zasługują, bo ich zachowanie i brak szacunku jest okropne. Tacy ludzie są cudowni, mądrzy i żyją tak jak my! Choroba może ogranicza ich w niektórych ruchach, ale na wszystko jest rozwiązanie. Takie osoby często są bardzo wartościowymi ludźmi, bo zauważają więcej, doceniają więcej. Kiedyś pisałam długi czas z osobą jeżdżącą na wózku inwalidzkim i ona udowodniła, że niczym się nie wyróżnia od innych. Nie rozumiem tego "wyśmiewania się". Rzadko się z czymś takim spotykam, ale często ludzie gapią się, a to może być bardzo krępujące i przykre dla chorej osoby. Trzeba zachować szacunek i zastanowić się, co zrobić, aby nikogo nie urazić. Pozdrawiam
    ludziesamotni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja sie nie śmieje z takich ludzi, jest to dla mnie niewyobrażalne śmiać sie z tych ludzi. To nie ich wina ze sa niepełnosprawni.

    michalzlifestyleandfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz rację, że osoby niepełnosprawne są postrzegane za gorsze, a przecież są tacy sami jak my.
    Kiedyś miałam okazję spotkać taką niepełnosprawną dziewczynę, dla niej nie ma to znaczenia czy jeździ na wózku, stara cieszyć się z tego co dał jej los mimo swojej niepełnosprawności. Tak szczerze podziwiam takie osoby. Nie należy się z nich naśmiewać, kiedyś coś takiego może też nam się przydażyć.

    Pozdrawiam :)
    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja wściekam się jak ktoś mówi ,,ty downie itp'. Może jestem bardziej 'wrażliwa' odkąd okazało się, że syn mojej kuzynki prawdopodobnie po szczepieniu na gruźlicę zachorował na padaczkę. I wiem jak im jest ciężko.
    Mój blog
    FanPage
    Grupa na FB

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie rozumiem osób które smieja się z czyjegoś nieszczęścia.
    Też uważam że jeśli ktoś jest niepełnosprawny to nie jest gorszy.
    Na pewno ma w życiu trudniej niż my i radzi sobie.
    Świetny post dobrze ze poruszyłas ta sprawę. Ja w szkole też mam kolegę który jeździ na wózku ale jest wspierany przez innych.
    Pozdrawiam
    Love-styl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Czasem boli patrzenie na takie osoby, ale to normalne odczucia... ale żeby wyśmiewać kogoś za chorobę- tego nie toleruję

    OdpowiedzUsuń
  11. Chodzę do szkoły, gdzie na co dzień stykam się z niepełnosprawnymi osobami. A nawet z kilkoma się przyjaźnię. Dla niepełnosprawne osoby, to osoby takie jak my, tylko muszą się zmagać z trudnościami, jak i my czasem zmagamy się z przeziębieniem, złamaniem nogi czy czymkolwiek innym.
    Ja również jestem niepełnosprawną osobą, chociaż czasem nikt o tym nie wiem. Jestem niesłysząca i noszę implanty, i nie trzeba mnie traktować jakoś inaczej :D
    Fajnie, że napisałaś takiego posta, trzeba rozszerzać krąg osób nie bojących się osób niepenosprawnych.

    Susette
    CHOCOLADZIX - KLIK
    WYLEWNIA WYOBRAŹNI - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  12. Znam kilka takich osób, traktuje je przede wszystkim normalnie. Nie warto się wyśmiewać, ponieważ może nas spotkać coś podobnego. Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakim to trzeba byc potworem aby wysmiewac sie z osoby niepelnosprawnej?! Nie ma znaczenia czy ta osoba taka sie urodzila czy jest niepelnosprawna przez chorobe czy tez przez wypadek to jest nadal czlowiek i nadal ma uczucia! Az sie szczerze wkurzylam jak przeczytalam ze wysmiewaja sie z tego chlopaka no ja piernicze.. nie zycze ludzia zle ale mam nadzieje ze to do nich wroci ;/
    Tak jak napisalas nalezy dawac cieplo i duzo wyrozumialosci to sa tylko ludzie ktorzy maja problemy np. ruchowe badz umyslowe a czesto sa nawet o wiele bardziej mili i kochanii od "zdrowych ludzi" .
    Dobrze ze poruszylas ten temat <3
    DZIEKUJE ZA ODWIEDZINY U MNIE <3

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
  14. Również boli mnie to, że ludzie wyśmiewają takie osoby, ponieważ moja definicja niepełnosprawnych jest taka sama jak i Twoja - to są tacy sami ludzie jak i my, tylko, że borykają się z różnymi problemami na tle zdrowotnym. A każdy człowiek zasługuje na szacunek! :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Kiedyś myślałam nad tym, jak mozna sie wyśmiewać z disabled. Nie umiem sb na to odpowiedzieć :/ Dla mnie - ludzie jak wszyscy inni.
    nxbrooo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Zawsze wydawało mi się że osoby niepełnosprawne mają schrzanione życie, okrutnie mówiąc, że ja na ich miejcu wolałabym umrzeć niż żyć tak jak żyją. Jednak od trzech miesięcy mam styczność z takimi ludźmi jako wolontariat i podpatrując ich życie stwierdziłam, że to życie nie jest takie złe. Cieszą się każdą chwilą, mają zmienne nastroje jak my, potrafią się bawić, uczyć. Są tacy jak my tylko los nie pozwolił im żyć bez ograniczeń.:)
    pozdrawiam, lifebystone.com

    OdpowiedzUsuń
  17. W pełni cię popieram, ale myślę, że ten problem powoli zanika, coraz częsciej oswajamy się z tym, że są wśród nas osoby niepełnosprawne i np ja rozmawiając z taką osobą potrafię nawet zapomnieć o tym, że np jeździ na wózku. Ale niestety zawsze znajdzie się ktoś, kto takie osoby będzie gnębił, albo będzie dawał do zrozumienia, że nie potrafią sobie z czymś poradzić. A osoby niepełnosprawne własnie chcą być traktowane normalnie, równo/Karolina

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    OdpowiedzUsuń
  18. Ludzie po prostu wstydzą się tego, najlepiej jest być 'idealnym'.. ale czy ktokolwiek z nas jest?

    Zapraszam do mnie ;) powoli się rozkręcam, pomysłów mam wiele!
    Obserwuję ;)
    madzik-world.blogspot.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  19. Myślę że to że nagle stał się "inny" nie znaczy że trzeba zacząć go specjalnie traktować, ponieważ tym pokazujemy mu że nie jest już sobą.. Myślę że z takimi osobami trzeba normalnie rozmawiać, nie pieścić się że o boże jak mi ciebie szkoda. Myslę że to tylko ich demotywuje do życia.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie rozumiem tego :) bo jak ktoś jeździ np na wózku to gorszy ? Mam nawet kolegę niepełnosprawnego :) jest o wiele fajniejszy od tych "sprawnych ludzi" :)

    Mam małą prośbę czy mogłabyś poklikać w linki w ostatnim poście oraz w banner na pasku bocznym byłabym bardzo wdzięczna! Pozdrawiam i zapraszam do siebie na nowy post ;>
    Mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
  21. Myślę, że ludzie niepełnosprawni powinni być traktowani tak samo jak ludzie sprawni fizycznie (oczywiście oprócz oczywistych udogodnień). Nie znam osobiście żadnych niepełnosprawnych osób, ale myślę, że nie odrzucałabym ich ze względu na to, że są "inni".
    __________________
    pisane-atramentem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Sama znam paru niepełnosprawnych i zawsze traktowałam ich na równi i myślę, że tak właśnie powinno być :) magdazarek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja również uważam, że niepełnosprawni to osoby takie same jak my i dlatego nie powinniśmy się z nich ani naśmiewać ani też nadmiernie użalać ;)

    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Great post just as your all blog. I think that you are an awesome blogger, and I wish you luck in future! Kisses :* If you want, look my blog and follow me if you like it. <3
    CallofBeauty

    OdpowiedzUsuń
  25. Każdy z nas jest równy, warto to dostrzegać i nie doszukiwać się sporów, ani przykrości - tam, gdzie pierwotnie ich nie ma. Moim zdaniem niektórym brak odrobiny empatii, ta jest przecież w stanie zmienić wszystko! :))

    OdpowiedzUsuń
  26. Osoby niepełnosprawne są takie same jak wszyscy inni. Też tego nie rozumiem, dlaczego niektórzy się z nich wyśmiewają, albo uważają za gorszych.
    Pozdrawiam! :)

    Zapraszam do mnie:
    http://fasionsstyle.blogspot.com/
    http://nadziejana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Cóż jak dla mnie są to normalni ludzie, którzy zasługują na szacunek jak każdy inny. Wszyscy jesteśmy sobie równi i nie ma tych gorszych..
    Anonimoowa - Klik

    OdpowiedzUsuń
  28. Dokładnie - takie osoby potrzebują ciepła i wparcia od innych. W życiu nie pomyślałabym o takiej osobie, że jest gorsza. To straszne, że ludzie często pałają do nich taką nienawiścią i niechęcią. Dobrze, że poruszasz takie rzeczy, bo to ważne. Przede wszystkim szacunek! Arleta

    OdpowiedzUsuń
  29. Trzeba ich akceptować, bo równie dobrze możemy sami znaleźć się w takiej sytuacji jak oni.

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie >KLIK<,Paputeq 

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja takie osoby podziwiam za to, że potrafiły zaakceptować siebie i cieszyć się zyciem! Wielki szacunek dla nich się należy i brak głupich wyśmiewek.


    U mnie nowy post, zapraszam!
    MÓJ BLOG - KLIIK
    NOWY FILM NA KANALE

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo wartościowy post. W pełni się z tobą zgadzam ;)
    Be Beauty (klik)

    OdpowiedzUsuń
  32. Chodziłam do dwóch szkół z oddziałami integracyjnymi- podstawówka i gimnazjum. Nie uczęszczałam do klasy integracyjnej, ale wiele osób niepełnosprawnych spotykałam na przerwach. Niestety wiele "normalnych" osób śmiało się z nich i nie akceptowało ich. Zawsze zastanawiałam się dlaczego. Tak naprawdę są tacy sami jak zdrowi ludzie. Niestety w ludziach jest wiele nienawiści i niechęci do osób chorych.
    Pozdrawiam
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  33. Sama nie wiem czemu tak się dzieje, myślę że to strach przed tym że ktoś może poczuć się urażony ;)


    Kinga Dobrowolska–blog Zapraszam kochani ♥

    OdpowiedzUsuń
  34. Myślę, że ludzie boją się tego, co jest im obce.
    Jednak nic nie usprawiedliwia wyśmiewania się z niepełnosprawnych.
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Nie sądzę i nie przypominam sobie, abym się z kogoś niepełnosprawnego śmiała. W moim otoczeniu nie ma takiej osoby, ale myślę, że jeśli by była to traktowałabym ją normalnie :)
    Dziękuję za poklikanie u mnie w linki! Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja jestem częściowo niepełnosprawna, nigdy jednak nikt mi tego nie wytykał. Mam też dużo takich znajomych. Jako że sama jestem taką osobą, traktuję ten temat nie co inaczej ;)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. okropne to jest że ludzie tacy sa . nie rozumiem jak tak mozna ..

    claudiyye.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Mam w klasie niepełnosprawną koleżankę, nie znam nikogo z takim dystansem do siebie. :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja też tego nie umiem zrozumieć, a każdego z nich mógł spotkać taki los.
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Przez 9 dobrych lat uczęszczałam do szkoły integracyjnej, gdzie można było spotkać osoby niepełnosprawne. Niestety, niewiele dzieci pełnosprawnych, które ukończyły tę szkołę ma szacunek do chorych, a co dopiero do ich obrony.. Niektórych nie da się niestety zrozumieć.. A to w ludzkości jest naprawdę przykre. Pozdrawiam,
    https://wrrabii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Nie wiem jak można być taki bezdusznym. Każdego może spotkac coś tak strasznego, tylko nie którzy nie zdają sobie z tego sprawy :/ Smutne to.

    Zapraszam!
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  42. Ja nie rozumiem jak można się śmiać z takich ludzi ;/

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Dobrze, że zdecydowałaś poruszyć się tak istotny temat. Niestety Polska wciąż jest społeczeństwem, w którym brak tolerancji i to nie tylko do osób strikte niepełnosprawnych ale innych w różnej kwestii chociażby koloru skóry czy po prostu wyróżniających się innym ubiorem itp. Jeśli każdy z nas skupiłby się na sobie i dostrzegał dobre rzeczy w ludziach a nie te złe to świat stałby się lepszy. :)

    https://alazielinska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. Zgadzam się z Tobą w 100%, ostatecznie, osoby z wadami fizycznymi też mają emocje i często są o wiele bardziej wrażliwi od nas! Wyśmiewanie się z kogokolwiek, czy ktoś jest niepełnosprawny czy nie, jest okropne ;/

    Twisted Mouse

    OdpowiedzUsuń
  45. u nas jeden wykładowca mówił, że nazwanie kogoś "niepełnosprawnym" może być obrażeniem go, niepełnosprawność to przypadłość, tak samo jak kolor włosów, skóry itp. Powinno się raczej mówić ludzie Z niepełnosprawnością
    Bo niepełnosprawność nie jest czymś co definiuje człowieka,a mówiąc "niepełnosprawny" opisujemy jakby całego człowieka. Stwierdzenie człowiek z niepełnosprawnością ma zupełnie inny wydźwięk
    podobały mi się słowa tego wykładowcy, i do dzisiaj się tego trzymam! <3

    OdpowiedzUsuń
  46. zwykle wysmiewamy to co jest inne, ale to ze oganicza kogos fizycznosc nie powinno byc powodem do drwin i koniec.

    OdpowiedzUsuń
  47. Masz całkowitą rację, ludzie zamiast zajmować się sobą szukają rozrywki krytykując i śmiejąc się z innych. Ale wydaje mi się, że jest tak zazwyczaj w szkołach bo na studiach i w pracy ludzie stają się bardziej tolerancyjni i poważni, no ale zależy też od człowieka. Dziękuję za komentarz u mnie i dodaję do obserwujących : * www.xgetflowx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. Nigdy nie obraziłam ani nie powiedziałam złego słowa na taką osobę. Sama nie rozumiem osób i fakt, jak można śmiać się z nich. :) są tacy sami jak my wszyscy.
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  49. zgadzam sie z tobą calkwoicie, nie rozumiem jak mozna smiac się z osób, które nie miały w zyciu tyle szczęscia co te zdrowe. Bardzo fajny, głeboki post- daje od myślenia:)
    justbasicstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Zawsze szanuje ludzi takich jacy są nigdy nie śmiałam się z nich i nie rozumiem osób które postępują inaczej

    OdpowiedzUsuń
  51. Nie rozumiem i nigdy nie zrozumiem tego jak można być takim chamskim i wyśmiewać się z osób niepełnosprawnych. Przecież są to osoby takie same jak my - mają uczucia, a to, że zdarzył się im nieszczęśliwy wypadek i są poszkodowane na przykład fizycznie to nie powinno być powodem do wyśmiewania z naszej strony. Obserwuję. :)
    starwarspoland.blogspot.com
    1001zakatkowswiata.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  52. Zgadzam się z tobą, to bardzo niekulturalne jak zdrowi ludzie śmieją się z chorych, przecież równie dobrze oni mogliby być w podobnej sytuacji
    http://nicniejesttakiesame.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  53. Dla mnie ludzie, którzy śmieją się z ułomności innych są żałośni, beznadziejni i nic nie warci, totalne dno. Bez wyjątków.
    Nigdy się nie naśmiewałam z chorych ludzi, często są oni dużo więcej warci i mądrzejsi od tych zdrowych.

    ---------------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  54. Szkoda, że inni nie potrafią postawić się w jego sytuacji, ludzie rożnie reagują na coś co jest im obce.

    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  55. Ludzie po prostu nie mają empatii, która tak jak inne dary jest przeznaczona dla nielicznych. :/

    Mój kawałek Internetu

    OdpowiedzUsuń
  56. Ja kiedyś miałam taką sytuacje, że niewidoma pani wsiadła do autobusu i jacys chłopacy (góra 18 lat) zaczeli się chichrać z niej bo ten kijek na niewidomych utknął....


    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  57. odpowiadając na pytanie z tematu: nie wiem, nie rozumiem, nie zrozumiem i nigdy nie będę szanowała takich ludzi. ;) a niestety częste są takie sytuacje, o których piszesz Ty bądź które pojawiają się w komentarzach. ;/
    pozdrawiam serdecznie.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  58. Bardzo piękny post! Ja uważam tak jak Ty, tacy ludzie są tacy sami jak my, tylko że oni mają po prostu pod górkę w życiu. Ja nie mam nic do nich a dosyć często takiej osobie pomagam ale nie okazuje jej tego, że jak jest chora to pomogę. Zazwyczaj podchodzę z uśmiechem i zagaduje, przy czym dopiero pomagam tak żeby dana osoba nie poczula się 'gorsza'.

    OdpowiedzUsuń
  59. Piękny post. Nie rozumiem czemu ludzie wyśmiewają osoby niepełnosprawne, przecież to nie ich wina że tacy są. Ludzie powinni podchodzić do takich ludzi z uśmiechem i życzliwością, bo wydaję mi się że tego potrzebują.
    Gattta

    OdpowiedzUsuń
  60. Naprawdę piękny post. Sama mam niepełnosprawną siostrę i od ponad 13 lat mam "doświadczenie" z osobami niepełnosprawnymi. Jestem zdania, że to ludzie tacy sami jak my. Nie ważne czy się jąkamy, jeździmy na wózku czy jesteśmy w pełni sprawni. Każdy z nas zasługuję na szacunek i życzliwość, bo różni nas tylko sprawność czasem fizyczna, czasem intelektualna.
    Pozdrawiam,
    Szwajka (kilk)

    OdpowiedzUsuń
  61. Nie rozumiem dlaczego niektórzy traktują osoby niepełnosprawne jako ,,inne''. Na codzień nie mam styczności z takimi osobami, ale miałam okazję się przekonać jacy są to wspaniali ludzie!
    Pozdrawiam!
    zubrzycanka.blospot.com

    OdpowiedzUsuń
  62. Udanego wieczoru, moja droga :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  63. Według mnie to chore, że w ogóle osoby mogą w taki sposób się zachować ku osobą niepełnosprawnym. Nie znamy ich, nie znamy ich historii, które często są bardzo przykre.
    bgrenda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  64. Myślę że ludzie teraz mimo wszystko mają więcej empatii i współczucia i potrafią akceptować takie osoby.

    Zapraszam do mnie! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  65. Ciężko zrozumieć takie zachowanie!
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  66. Ja byłam zawiedziona jak zobaczyłam jak grupka nastolatków naśmiewa się z niewidomego starszego pana który nie mógł znaleźć drogi z peronu do wyjścia...
    U mnie na blogu pojawił się właśnie post odnośnie pracy w H&M i Zara, zapraszam serdecznie, pozdrawiam! :)
    aladejewska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  67. to bardzo kochane że poruszasz ten temat
    jednakże jest to temat rzeka i można o tym duuużo więcej napisać, dlatego blogerzy rzadko go poruszają
    http://blekitnypamietnik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  68. To po prostu przykre, że ludzie potrafią się śmiać z innych. Często wyśmiewają się z osób zdrowych fizycznie, dokuczając im i dogryzając. Jednak kim trzeba być, aby śmiać się z osoby niepełnosprawnej?
    Osoby, która przez samo to, że inaczej się porusza albo mówi, potrzebuje szczególnie ciepła i zrozumienia.
    CROWDED DREAMS

    OdpowiedzUsuń
  69. I so love this. Thanks for sharing!

    ** Join Love, Beauty Bloggers on facebook. A place for beauty and fashion bloggers from all over the world to promote their latest posts!


    BEAUTYEDITER.COM
    INSTAGRAM @BEAUTYEDITER

    OdpowiedzUsuń
  70. Zawsze zastanawia mnie jakby takie osoby mogą wyśmiewać chorych... To podłe..
    Uważam, że to czy ktoś jest sprawny czy nie nie zależy od niego i osoby niepełnosprawne w żadnym stopniu nie są od nas gorsze.
    http://iam-wiki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  71. Hello! I just discovered your blog and I love it! I just started following you on GFC,#989, please follow back so we can keep in touch and keep supporting eachother!
    Greetings from Italy,
    Sonia Verardo
    http://www.trenchcollection.com/

    OdpowiedzUsuń
  72. Dla mnie śmianie się z osób niepełnosprawnych świadczy o chorobie.. Ja wychowywałam się z niepełnosprawnym chłopcem - bratem mojego przyjaciela, synem mojej mamy najlepszej przyjaciółki. Raz zdarzyło się,że ktoś się z niego wyśmiewa - tak po powyzywałam , że przeprosił :p Dziwna jest natura człowieka..
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  73. Nie rozumiem ludzi, którzy wyśmiewają się z osób niepełnosprawnych, przecież nic tym śmiesznego nie ma! To , że jest chory to nie znaczy , ze zaraz musi być gorszy od innych. To taki sam jest człowiek jak każdy inny i tak samo zasługuje na szacunek od drugie osoby! Najwidoczniej niektórzy jeszcze do tego nie dorośli, nigdy nie wiadomo co spotka nas w przyszłości także nie ma co się śmiać z innych..To nie jest ich wina że są chorzy, każdego innego to też mogło spotkać! Trzeba szanować takich ludzi a tym bardziej im pomagać! Bo nam tez kiedyś będzie potrzeba pomoc..Także pora dorosnąć i zastanowić się nad swoim zachowaniem :*
    Zapraszam :D
    Mój blog-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  74. Czytałam ostatnio, jak jakaś starsza pani powiedziała do niepełnosprawnego, że nie powinien wychodzić z domu itp. :/ a on na to, czy podwieźć ją na cmentarz XD.
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  75. Udanego wieczoru, Kochana :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  76. Zgadzam sie nie powinniśmy się smiac z czyjegoś nieszczescia. Trzeba akceptowac wszystkich jacy śa;)

    http://szanujwspomnienia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  77. Mam wrażenie, że ludzie często niestety nie umieją się zachować w towarzystwie osób niepełnosprawnych.

    muminek-enter.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  78. So awesome!

    JENNEROUTFITS.COM a blog dedicated to kendall and kylie jenner’s best outfits.

    OdpowiedzUsuń
  79. Również uważam,że niepełnosprawni są normalnymi ludźmi takimi jak i my i trzeba mieć do nich szacunek!
    -Mój blog-

    OdpowiedzUsuń
  80. Nie powinniśmy się wyśmiewać z żadnych osób! Pozdrawiam i zapraszam na:
    maggie-fashion-style.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  81. Przykre jest to, że jest tyle nienawiści na świecie.
    Nikt nikomu NIC nie zrobił- a ludzie się śmieją :/
    Przykre, lubię pomagać niepełnosprawnym i potrzebującym :)
    http://haania-hania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  82. Ja nigdy nie postrzegałam osób niepełnosprawnych jako gorszych i jest mi ich bardzo szkoda. Miałam w rodzinie osobę która jezdziła całe życie na wózku inwalidzkim jego bracia ciągle mu dokuczali i podśmiewywali sie z niego, los chciał że chłopak w wieku 21 lat zmarł i mimo że minęły juz dwa lata od tej tragedii jego bracia wziąz nie mogą sobie darować swojego zachowania.. Chodzi mi o to żeby nie traktować niepełnosprawnych jako ludzi gorszych bo nigdy nie wiemy co nas w życiu spotka

    Truskaweczka (klik)

    OdpowiedzUsuń
  83. Świetnie, że poruszyłaś taki temat! Myślę, że osoby niepełnosprawne pragną poczuć się jak każdy przeciętny człowiek i nie myśleć o tym że są inni. Trzeba uważać na słowa :)

    OdpowiedzUsuń
  84. Nwm jak można się z kogoś wyśmiewać :/ Gdyby mogli by wybrać chorobę a życie normalne na pewno wybrali by życie jak każda inna osoba. Ja mam tylko nadzieję, że karma wróci do tych śmiejących sie...

    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam na nowy post! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  85. Świetnie napisane, takich ludzi powinno traktować się normalnie a nie wyśmiewać :/

    http://velina-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  86. Chodzę do szkoły integracyjnej gdzie niemało osób niepełnosprawnych i zdecydowanie zbyt często spotykam się z tym, że ludzie wyśmiewają się z takich osób czy kompletnie nie wiedzą jak się zachować - szczególnie jeśli dla nich to coś nowego. No nie wiem, niezbyt to rozumiem bo z czego tu się śmiać? Każdy z nas może kiedyś stać się niepełnosprawny :)

    W wolnej chwili zapraszam do siebie
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  87. Zgadzam się z Tobą, osoby niepełnosprawne to normalne osoby, tak jak zdrowy człowiek, tylko żyjący z chorobą ;)
    Ja sama nie wyglądam na osobę zupełnie zdrową, ale tak nie jest, zaliczam się do grona osób niepełnosprawnych. Na szczęście nie spotkałam się z nieprzyjemnościami, które były spowodowane przez moją niepełnosprawność :)

    http://wieczorekm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  88. Ciężko ludziom podejść do osób niepełnosprawnych, ale podstawą jest nie podchodzić jak wszyscy - sceptycznie , unikać z nimi kontaktu ,uważać ,że są gorsi ,bo nie mają takich możliwości fizycznych jak my. Najważniejsze ,żeby wykazać się minimum empatii ,a dopiero wtedy działać.
    Bardzo ciekawy post , oby jak najwięcej takich wpisów i tak pomijanych przez media tematów. Pozdrawiamy :) KLIK

    OdpowiedzUsuń
  89. Należę do osób niepełnosprawnych i nie byłam wstanie zrozumieć dlaczego się ze mnie nabijają. Stoją, wytykają palcem, naśladują mój sposób w jaki się poruszam, a nawet parodiują moją padaczkę. Było mi naprawdę smutno, czułam się upokorzona i w dodatku świadoma, że nie mogę tego zmienić w jeden dzień by mi odpuścili. Ale im częściej to robili, tym bardziej odbierałam wrażenie, jakby chcieli być w mojej skórze. Mając już tego dosyć, powiedziałam im, że nie dość co robią jest i wygląda żałośnie, ale także że są marni w parodiowaniu. Sytuacja powtórzyła się kilka razy, ale gdy zaczęłam patrzeć na nich jak na idiotów, w końcu przestali.
    Teraz takie sytuacje nie mają miejsca, jednak nie lubię gdy osoba przechodząca obok mnie intensywnie się we mnie wpatruje, albo obdarza mnie współczującym spojrzeniem. Irytuje mnie i to bardzo. A gdy potrzebuję chwilę spokoju, by wytrzymać atak, wszyscy obchodzą mnie dokoła. To mnie jedynie irytuje. Stała kontrola, brak odpowiedzialności, pozbawienie prywatności. Najlepsze jest to, że jak coś się dzieje, a choć mi przechodzi, od razu wszyscy lecą do mojej mamy, by mnie zabrała. A potem nie mogę wyjść z siostrą i z psem na spacer, bo ludzie znowu by mnie się uczepili. Kilka razy się zdarzyło, że jak wyszłam na poranny spacer, po powrocie mama nie była zbyt zadowolona, bo sąsiedzi do niej dzwonili, przez co nie mogła już zasnąć. No i jeszcze ten moment, gdy pewna starsza pani uczepiła się mnie jak rzep psiego ogona i przeszła za mną całą trasę, którą przeszłam, by mnie dogonić i nawrzeszczeć, że się o siebie nie troszczę.
    Uf, już.

    OdpowiedzUsuń
  90. Mijający mnie przechodzień widząc mnie powiedział do mnie ale Pani ma dobrze.
    Jeśli Ty też uważasz że poruszanie się wózkiem elektrycznym jest wygodą a nie koniecznością nie lub, nie udostępniaj i nie wspieraj mnie na portalu pomagam.pl na którym zbieram na nowy wózek pomagam.pl/wozekmalgorzaty Nie po to aby mieć dobrze lecz po to aby mimo niepełnosprawności normalnie funkcjonować w społeczeństwie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz oraz obserwację ♥